seo

seo

  • ۱
  • ۰

پست 5 سئو

ادامه ی پست قبل

نام تجاری
نام تجاری،حتی بدون پیوند به وب سایت شما در حال حاضر برای سئو ارزشمند است. گوگل این معیار را تجزیه و تحلیل می کند تا مارک هایی را که واقعاً وجود دارند و از شهرت خوبی در بازار برخوردار هستند،تشخیص دهد.


همچنین می توانید بدون ذکر لینک،این موارد ذکر شده را جستجو کرده و فرصت های دریافت بک لینک با کیفیت را شناسایی کنید.فقط با مدیر تماس بگیرید و آنها پیشنهاد می کنند پیوند را اضافه کنید.

پیوندهای شکسته
چه اتفاقی می افتد که الگوی URL یک سایت تغییر کند یا محتوا متوقف شود؟ پیوندهای مختلف خراب در سایت ایجاد می شود.

یعنی کاربری که می خواهد به آن پیوند قبلی دسترسی پیدا کند چیزی پیدا نمی کند،در صفحه خطای 404 قرار می گیرد و شما هم بازدید و هم مجوز انتقال لینک را از دست می دهید.

با استفاده از ابزارهایی مانند Screaming Frog و Ahrefs یا با استفاده از ابزاری رایگان مانند Check My Links می توانید این پیوندها را در سایتهای دیگر پیدا کنید:


ابزار ساخت پیوند
چندین ابزار ساخت پیوند در بازار وجود دارد. برخی از آنها پولی هستند و برخی رایگان هستند. برخی از آنها تخصصی هستند،برخی دیگر ساده و فقط به برخی اقدامات کمک می کنند.

ابزارهایی مانند Majestic ، Ahrefs ، Moz's Link Explorer و SEMrush تجزیه و تحلیل جامعی از نمایه لینک لینک یک صفحه،از حجم استنادها گرفته تا کیفیت متن های لنگر را ارائه می دهند.

برخی از آنها شاخص های خاص خود را دارند که در این تجزیه و تحلیل کمک می کنند، مانند جریان اعتماد و استناد جریان Majestic و Domain Authority و صفحه مرجع Moz.

این ابزارها پولی هستند ، اما برخی از ویژگی های رایگان را ارائه می دهند.

علاوه بر این،شما می توانید برای کارهای خاص با ابزارهای خاص تری کار کنید.برای مثال باید از Google Search Console استفاده شود تا از Google بخواهد پیوندهای برگشتی مشکوک را رد کند.


سئو فنی چگونه کار می کند؟
جهان سئو گسترده است و بسیاری از جنبه های فنی ساختار یک وب سایت را شامل می شود ، به همین دلیل بخش بسیار مهمی از سئوی در صفحه سئوی فنی است .

هنگامی که ما در مورد سئوی فنی صحبت می کنیم ، منظور ما همه بهینه سازی هایی است که می توانید در ساختار داخلی (یعنی در کدها و معماری) وب سایت خود انجام دهید

در مرحله بعدی ما به شما خواهیم گفت که عناصر اساسی چیست و چگونه آنها را بهینه کنید.

نقشه سایت
نقشه سایت یک سند متنی است که تعداد تمام صفحات یک وب سایت،و همچنین اطلاعات در مورد آنها، مانند تاریخ آخرین اصلاحات و فرکانس به روز رسانی و...وجود دارد

عملکرد آن نشان دادن این اطلاعات به موتورهای جستجو است تا بتوانند به راحتی URL ها را پیدا و فهرست کنند.

اگرچه موتورهای جستجو قبلاً هنگام خزیدن این کار را انجام می دهند ، اما نقشه های سایت کار روبات ها را راحت تر می کند و از نمایه شدن همه صفحات اطمینان حاصل می کنند.


می توانید نقشه سایت را به صورت دستی یا با ابزار و پلاگین ایجاد کنید و سپس آن را از طریق Google Search Console ارسال کنید.

Robots.txt
پرونده robots.txt نیز یک سند متنی است که در پوشه اصلی وب سایت شما درج شده است و به گوگل می گوید در کدام صفحات وب سایت شما نباید خزیده شود تا از این طریق در موتور جستجو ظاهر نشوند.

می توانید از robots.txt برای جلوگیری از دسترسی ربات های گوگل به صفحات حساس مانند فرم ورود مدیر ( برای مثال "/ wp-admin /" برای سایت های وردپرسی ) ، اسکریپت ها یا سبک ها استفاده کنید که مهم نیستند.

علاوه بر این ، مهم است که در مورد robots.txt در مواردی که صفحات شما برای نمایش در نتایج جست و جو مشکلی دارند، بدانید. آنها ممکن است به اشتباه در آن پرونده باشند.

تجربه کاربری
قبلاً گفتیم که اولویت موتورهای جست و جو ارائه بهترین تجربه جستجو و ناوبری است تا کاربر آنچه را که می خواهد به راحتی پیدا کند.

و این شامل تجربه آنها در وب سایت شماست.

اما تجربه کاربر یعنی چه؟ این مفهومی است که در توسعه وب سایت ها استفاده می شود و تمام اقدامات را در زمینه پاسخ های کاربران برای تأمین نیازهای آنها متمرکز می کند.

به گفته پیتر مورویل رئیس استودیوی Semantic هفت ویژگی برای داشتن یک تجربه کاربری خوب در یک وب سایت ضروری است.

مفید باشد
آسان برای استفاده باشد
مطلوب باشد
قابل جابجایی باشد
در دسترس باشد
ارزشمند،
قابل اعتماد،
 و دارای سرعت بارگیری خ.ب باشد
سرعت بارگیری یکی از معیارهای اصلی سئو است.خود گوگل قبلاً این را صریحاً بیان کرده است: در سال 2010 برای جستجوی دسک تاپ و در سال 2018 برای جستجوی موبایل .

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که گرچه سرعت باعث نمی شود موقعیت هایی بدست آورید اما بدون آن هرگز به اوج نمی رسید.

سرعت سریع صفحه شما را بالاتر از رقبا قرار نمی دهد اما با سرعت پایین صفحه حتی فرصتی برای رقابت ندارید.


برای گوگل کیفیت تجربه جستجوی کاربر به چالاکی اطلاعات بستگی دارد زیرا هیچ کس نمی خواهد بیش از چند ثانیه صبر کند تا آنچه را که می خواهد پیدا کند.

تصادفی نیست که موتور جستجو یک ابزار آزمایشی رایگان ارائه می دهد: PageSpeed ​​Insights . این گزارش ها تشخیص سریع و همچنین نکاتی را برای بهبود بارگذاری وب سایت بهینه سازی تصویر و کدهای سایت ارائه می دهند.


فهرست اول موبایل
اگر از تلفن های همراه بیشتر از رایانه استفاده شده است ، اگر جستجوی موبایل از جستجوهای دسک تاپ پیشی گرفته باشد ، اگر ترافیک از دستگاه های تلفن همراه بیشتر باشد ، فکر می کنید Google باید چه کاری انجام دهد؟

در سال 2015 گوگل اعلام کرد که جستجوهای تلفن همراه به یک عامل رتبه بندی تبدیل می شود.

بنابراین اگر هنوز سایت خود را با این روند سازگار نکرده اید در بهبود قابلیت بارگیری و بارگیری صفحات خود در دستگاه های تلفن همراه عجله کنید

پاسخگویی
ایجاد یک وب سایت پاسخگو یکی از مناسب ترین راه ها برای دوستانه ساختن وب سایت شماست. با استفاده از این تکنیک سایت فقط یک نسخه دارد که بهترین حالت را برای اندازه های مختلف صفحه نمایش دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر طراحی پاسخگو می توانید دو تکنیک دیگر را نیز انتخاب کنید اگرچه کمتر مشخص شده اند:

URL تلفن همراه ، جایی که نسخه تلفن همراه دارای URL متفاوت از نسخه دسکتاپ است (به عنوان مثال m.domain.com).
سرویس پویا که در آن دو نسخه URL یکسان دارند ، اما CSS و HTML متفاوت برای هر دستگاه دارند.
اگر می خواهید بدانید وب سایت شما از نظر موبایل دوستانه است می توانید در آزمون سازگاری دستگاه تلفن همراه Google شرکت کرده و توصیه های بهینه سازی را دریافت کنید.


در سئو فنی یکی از اقدامات اصلی انجام ممیزی ها به ویژه در ابتدای پروژه بهینه سازی است.

اینها برخی از عناصری است که حسابرسی سئو می تواند به آنها اشاره کند:

لینکهای خراب
خطاهای ردیابی
خطاهای تغییر مسیر
محتوای تکراری ؛
صفحات مسدود شده (robots.txt ، noindex ، nofollow) ؛
صفحات بارگیری آهسته
 

سئو محلی چیست؟
یکی از اولویت های گوگل در سال های اخیر جستجو با قصد محلی است.

موتور جستجو تفسیر می کند که کاربری که به دنبال راه حل در یک منطقه خاص است ، به جای لیستی از پیوندها مانند نتایج جست و جوی سنتی،باید به طریقی متفاوت ، با اطلاعات عملی و عینی تری پاسخ دهد.

در این نوع جستجو گوگل الگوریتم جستجوی محلی را فعال می کند،که نتایج را در منطقه ای که کاربر در آن قرار دارد یا عباراتی را که تایپ می کند،در اولویت قرار می دهد.

در نتایج،موتور جستجو به طور کلی اطلاعات Google My Business را مستقیماً در نتایج جست و جو ارائه می دهد

کلمات کلیدی محلی
برای نمایش نتایج محلی در فهرست نتایج،گوگل سعی دارد هدف جستجوی محلی کاربر را تفسیر کند.

اگر "هتل ها" ، "نزدیکترین هتل ها" یا اصطلاحات مشابه را تایپ کنید ، Google مکان کاربر را در هنگام جستجو در نظر می گیرد تا گزینه های موجود در آن منطقه را به آنها نشان دهد.

از طرف دیگر اگر کاربر در مشهد باشد و "هتل های کیش" را تایپ کند،نتایج بدون توجه به مکان آن  به منطقه ای که در جستجو وارد کرده است متمرکز می شوند. این می تواند هنگامی اتفاق بیفتد که مثلاً ما قصد سفر داریم.

بنابراین ، تحقیقات کلمات کلیدی برای استراتژی سئوی محلی باید اهداف جستجو را با تمام این تغییرات در نظر بگیرد،نه فقط موردی که شامل شهر شما باشد.

به موارد زیر فکر کنید:

اصطلاحاتی که تجارت شما را مشخص می کند ، به عنوان مثال: مهمان نوازی ، هتل ، به عنوان مثال: بهترین هتل ، بهترین هتل با کمترین هزینه
اصلاح کننده های جغرافیایی ، به عنوان مثال: هتل های کیش، هتل های مرکز شهرکیش ، هتل های نزدیک فرودگاه کیش
Google برای کسب و کار من
Google برای کسب و کار من عامل برتر رتبه بندی در سئوی محلی است .


بنابراین  باید تلاش کنید تا در نتایج ظاهر شوید،زیرا ثبت شرکت خود در گوگل برای کسب و کار ها ضروری است. این ابزار توابع ثبت مختلفی را برای مشاغل محلی ارائه می دهد.

شما می توانید نام،آدرس،شماره تلفن،ساعات کار خود را وارد کرده و همچنین نظرات خود را دریافت کنید،به کاربران پاسخ دهید،عکس ارسال کنید و منوی خود را در میان سایر توابع خاص برای انواع مختلف مشاغل اطلاع دهید.

از انواع این ثبت نام و تعامل با کاربران استفاده کنید تا شانس بیشتری برای حضور در نتایج محلی داشته باشید.

گوگل اولویت شرکت هایی را دارد که بیشترین اطلاعات را در این پلتفرم ارائه می دهند ، خصوصاً آنهایی که بیشترین بازبینی و رتبه بندی را دارند.


عوامل موقعیت یابی
Google از سه عامل اصلی رتبه بندی برای جستجوی محلی استفاده می کند:مرتبط بودن، نزدیکی و برجستگی. خود موتور جستجو این معیارها را در صفحه توصیه های خود برای بهبود رتبه بندی محلی در Google ارائه می دهد.

این عوامل تجزیه و تحلیل و ترکیب می شوند تا بهترین پاسخ را ارائه دهند. به عنوان مثال اگر شرکتی از کاربر فاصله بیشتری داشته باشد اما احتمالاً آنچه را که به دنبالش هستند ارائه دهد، ممکن است موقعیت بهتری داشته باشد.

در زیر هر یک از این عوامل را بهتر توضیح خواهیم داد.

ارتباط
معیار مربوط بودن مطابقت بین کلمه کلیدی جستجو و محصول یا خدماتی را که تجارت ارائه می دهد در نظر می گیرد. به عنوان مثال اگر کاربر در جستجوی هتل ها باشد،نمی خواهد نتایج رستوران را ببیند،درست است؟

به همین دلیل است که بسیار مهم است که ثبت نام Google My Business را با حداکثر اطلاعات ممکن انجام دهید ، زیرا Google در این مکان مکاتبات را انجام می دهد. به عنوان مثال ، اگر کاربر "رستوران هتل" را جستجو کند ، Google فقط هتل هایی را نشان می دهد که این ویژگی را دارند.


مجاورت
مجاورت به فاصله کسب و کار در ارتباط با موقعیت کاربر یا شرایط جغرافیایی قرار داده شده در جستجو اطلاق می شود.


برجستگی (برجسته)
معیار بر اساس عوامل آنلاین و آفلاین ، محبوبیت شرکت را در منطقه خود ارزیابی می کند. اگر کسب و کار از حضور آنلاین آنچنان پررنگی برخوردار نباشد اما یک مارک شناخته شده باشد و به صورت آفلاین استفاده شود،ممکن است رتبه بالاتری داشته باشد.

اما رتبه بندی کاربران و رتبه بندی گوگل برای کسب و کار من علاوه بر بهینه سازی های سنتی در صفحه و خارج از صفحه سئو که سایت از آن استفاده می کند،تعداد زیادی نیز به حساب می آید.

بر اساس این عناصر،هرچه اعتماد گوگل به تجارت شما بیشتر باشد،رتبه محلی شما بهتر خواهد بود.


نتیجه گیری و جایزه
اگرچه سئو موضوعی گسترده است و به طور مداوم به روز می شود اما با آنچه در این پست آموخته اید آماده اجرای اولین استراتژی های موقعیت یابی وب خود هستید.

به هر حال ، کسب نتایج خوب با بهینه سازی موتور جستجو تا حد زیادی به برنامه ریزی ، اجرا و اندازه گیری صحیح استراتژی سئوی شما بستگی دارد.

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • mtz rashidi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی