seo

seo

  • ۰
  • ۰

پست 3 سئو

ما در پست قبل به توضیحاتی پیرامون سئو و تاثیر الگوریتم ها بر سئوپرداختیم و در این مقاله به ادامه ی توضیحات مرتبط با سئوخواهیم پرداخت

چگونه می توان استراتژی سئوخوبی را پیاده  کرد و برترین  جایگاه گوگل را فتح کرد؟
 

1. اهداف خود را مشخص کنید
اولین قدم استراتژی این است که اهداف خود را هنگام بهینه سازی وب سایت ،وبلاگ یا تجارت الکترونیکی تعیین کنید.برای این منظور ، شما باید بدانید سئو چیست ، برخی از امکانات عبارتند از:

افزایش ترافیک ارگانیک
فروش بیشتری ایجاد کنید
اقتدار برند را افزایش دهید.
شما همیشه باید این اهداف سئو را با اهداف کلان برند خود هماهنگ کنید.برای مثال اگر می خواهید نام برند خود را گسترش دهید ،سئو می تواند با قرار دادن وب سایت شرکت شما در جایگاه های اول گوگل در این زمینه به شما کمک کند.

2. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید
اولین قدم این است که مشخص کنید  با محتوای خود میخواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید  برای این منظور،مفهوم خریدار کاملاً برای شما مفید خواهد بود.

برخلاف مخاطبان هدف،شخصیت خریدار شخصیتی است با توصیف دقیق علایق آنها و مشکلات یا نیازهای آنها.

شناخت شخصیت خریدار اولین قدم در اجرای استراتژی سئو است زیرا به شما امکان می دهد زبان ارتباطی،محتوای مورد انتظار و بهترین کانال های توزیع محتوا را ایجاد کنید.

این را بخاطر بسپارید: هرچیزی که برند شما تولید می کند باید به شخص خریدار شما معطوف شود تا منطقی باشد و او را وادار به حرکت طبیعی در مراحل سفر مشتری تا زمان خرید کند.

3. ابزارهای اولیه و اساسی سئو را نصب کنید
برای شروع یک استراتژی سئو شما باید حداقل ابزارهای اساسی برای تشخیص وضعیت فعلی خود را داشته باشید،برنامه سازی کنید و اولین بهینه سازی ها را انجام دهید و نظارت بر تأثیرات هر اقدام را انجام دهید.

ما عمدتا در مورد دو ابزار ضروری برای سئو صحبت می کنیم: Google Analytics و Google Search Console. Google که اطلاعات مورد نیاز شما را رایگان ارائه می دهند و همیشه به شما کمک می کنند تا استراتژی های خود را کنترل کنید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
Google Analytics ابزاری گسترده برای تجزیه و تحلیل داده ها است که منابع بسیار متنوعی را برای ارزیابی عملکرد استراتژی های دیجیتالی ارائه می دهد. در سئو به روش های مختلف می توانیداز آن استفاده کنید:

مخاطبان خود را بهتر بشناسید.
شناسایی صفحاتی که بیشترین بازدید و با بهترین عملکرد را دارند.
میزان ترافیک ارگانیک را کنترل کنید
درک تعامل که شامل نرخ پرش،ترافیک هر صفحه و... است
نظارت بر تبدیل های ایجاد شده توسط استراتژی سئو .
اینها تنها چند تحلیل است که می توانید با Google Analytics انجام دهید که می تواند از برنامه ریزی تا نظارت بر سئو سایت کمک کند. بدون شک،داده های دیگری را برای کمک به استراتژی خود در این ابزار خواهید یافت.


کنسول جستجوی Google
کنسول جستجوی Google ابزاری است که بین یک سایت و گوگل تسهیل ارتباطات و ارائه گزارش با ارزش را برای کار بردن تکنیک های سئو به شما میگوید. اینها برخی از ویژگی هایی است که ارائه می دهد:

ببینید آیا در نمایه سازی سایت مشکلی وجود دارد یا خیر.
به شما کمک می کند بفهمید سایت توسط Google جریمه شده است یا خیر.
موقعیت متوسط ​​صفحات خود را در فهرست نتایج کنترل کنید.
میزان کلیک صفحات خود را در نتایج جست و جو شناسایی کنید.
مشخص میشود کدام کلمات کلیدی وب سایت شما را در نتایج جست و جو ایجاد کرده اند.
مشخص میشود که کدام سایت ها به سایت شما بک لینک میدهند.
Google را وادار می کنید که بک لینک های مشکوک را برای سایت شما نادیده بگیرد.
کنسول جستجوی گوگل کمی فنی تر است بنابراین به سمت وب مسترها می رود. اما رابط کاربری بسیار دوستانه ای دارد،بنابراین هر کسی می تواند از آن برای تشخیص و استفاده از خواسته های پیچیده تر از آن استفاده کند.

این ابزار همچنین می تواند ایده های مختلفی برای بهینه سازی محتوا ایجاد کند،همچنین منبع اصلی برای شناسایی سوالهایی است که باعث ایجاد ترافیک به صفحات شما و میزان کلیک کلمات کلیدی اصلی شما می شود.


4- تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید
از آنجا که می دانید با چه کسی صحبت خواهید کرد و چه موضوعاتی ممکن است مورد علاقه آنها باشد ، وقت آن است که ایده های خود را ایجاد کنید تا محتوای مربوط به شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید.

آنچه محتوای شما را به کاربران مرتبط میکند کلمات کلیدی نامیده می شود.کلمه کلیدی اصطلاحی است که کاربران در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا محتوایی پیدا کنند که نیازهای آنها را برطرف کند.

به عنوان مثال ، اگر شخصی قصد سفر به ژاپن را دارد احتمالاً بهترین مقصد در ژاپن یا ارزانترین مقصد ژاپن را در موتورجست و جو تایپ می کند.

انجام تحقیق درباره کلمات کلیدی یک فرایند کامل است:

شما با یک ایده در مورد یک موضوع شروع می کنید ،
شما از ابزارهایی مانند SEMRush یا Google Keyword Planner برای شناسایی کلمات کلیدی استفاده می کنید که می توانید در مقالات خود استفاده کنید،
شما لیستی از بهترین کلمات کلیدی را تهیه می کنید.
در این جستجوی کلمات کلیدی،دانستن مکان مخاطبان نیز بسیار مهم است،زیرا این اطلاعات کلیه تولید محتوای وب سایت شما راشکل میدهد.

اگر شرکتی در شمال دارید اما می خواهید فعالیت های خود را به جنوب گسترش دهید باید تحقیق خاصی انجام دهید تا بفهمید کدام اصطلاحات در این مکان رایج هستند.


ابزار کلمات کلیدی
SEMRush
یک ابزار ضروری در ارتباط با جستجوگرها SEMRush است.با استفاده از این سیستم عامل می توانید وضعیت موقعیت یابی وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و کلمات کلیدی را در موضوع خود شناسایی کنید.

اما شاید یکی از ارزشمندترین ویژگی های SEMRush تحلیل رقبا باشد. بنابراین ، می توانید نقاط قوت استراتژی سئو رقابت خود را شناسایی کرده و برنامه ی خود را تنظیم کنید.

اهرفس
اگر می خواهید از وضعیت استراتژی ایجاد پیوند و سلامت بک لینک های خود مطلع شوید، باید از Ahrefs استفاده کنید. این بستر کاملترین فهرست پیوندها را در اینترنت دارد.

Ahrefs ، که اکنون یک نسخه رایگان دارد ، به شما امکان می دهد عملکردهای مختلفی را انجام دهید: یافتن فرصت های ایجاد لینک،یافتن پیوندهای خراب در وب سایت و تجزیه و تحلیل لینک صفحات رقبا از جمله کارهاییست که این وبسایت انجام میدهد

برای مراقبت از استراتژی ایجاد پیوند و جلوگیری از مجازات  شدن  توسط Google Penguin ، باید از Ahrefs استفاده کنید.


MOZ
MOZ  مجموعه کاملی از ابزارها است که به درستی استفاده می شود،از طریق توصیه های خود برای بهینه سازی موقعیت،تعریف موضوعات محتوای شما و بهبود استراتژی در شبکه های اجتماعی،استراتژی سئو شما را تقویت می  کند .

به عنوان مثال ، با عملکرد Crawl Test می توانید مشکلات SEO فنی را در وب سایت خود شناسایی کنید.علاوه بر این،فقط با استفاده از MOZ به دو معیار که برای درک  Google PageRank ضروری هستند ، دسترسی خواهید داشت.


5. برای شناسایی فرصت ها ، رقابت را تحلیل کنید
یک قدم اساسی دیگر قبل از شروع تولید محتوا،مرور کاری است که رقابت شما انجام می دهد .

با استفاده از ابزاری مانند SEMRush می توانید موفق ترین کلمات کلیدی خود را شناسایی کنید ، کدام یک از مقالات شما بهترین موقعیت را دارند و چگونه توسط کاربران پیدا می شوند.

با استفاده از این اطلاعات می توانید استراتژی خود را تنظیم کنید،بهترین شیوه های آنها را اتخاذ کنید یا سعی کنید با ایجاد محتوای کامل تر ، کلمات کلیدی خود را جایگزین کنید.

6.محتویات را با روش خوشه های موضوعی سازماندهی کنید
پس از شناسایی بهترین کلمات کلیدی خود با انواع مختلف آن،نوبت به نوشتن مقالات خود می رسد.

لازم است که موضوعات اصلی بازار خود را با محتوای کامل ، که باید با مقالات جزئی و خاص در مورد موضوعات مربوط به برجسته ترین مسائل سازگار باشد،جستجو کنید.

هنگامی که چندین مقاله خاص در مورد یک موضوع کلی دارید،می توانید آنها را در Topic Cluster ها سازماندهی کنید ، این به معنای جمع آوری چندین مقاله مرتبط در یک پست اصلی و ایجاد ارتباط بین آنها است.

مهم است که شما به این روش توجه کنید،زیرا گوگل به هدف جستجوی کاربر توجه دارد و نه فقط به کلمات کلیدی که در یک مقاله ظاهر می شود.

با استفاده از خوشه های موضوعی به Google می فهمانید که مقاله شما کاملترین مقاله در مورد یک موضوع است و بنابراین موقعیت های بهتری در نتایج جست و جو کسب خواهید کرد.

 

ادامه در پست بعد

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • mtz rashidi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی