seo

seo

  • ۰
  • ۰

پست 2 سئو

ما در پست قبلی به تفاوت های بین seo و sem و توضیحات آن ها پرداختیم و در ادامه به مبحث seo بیشتر خواهیم پرداخت

اجرای استراتژی سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش ارگانیک معرفی و دیده شدن برند شما است.

سناریوی زیر را تصور کنید: تجارت شما ماشین لباسشویی می فروشد.ماشین لباسشویی یکی از کاربران مشکل پیدا کرده است،بنابراین او در گوگل جستجو می کند که چگونه خودش می تواند آن مشکل را برطرف کند.

به طور هم زمان،شما مقاله ای دارید که مرحله به مرحله تعمیر ماشین لباسشویی را نشان می دهد،بنابراین برای وب سایت خود این بازدید را تسخیر می کنید.

و اگرچه این مقاله در مورد تعمیر و عدم فروش صحبت می کند،این تنها آغاز ارتباط مشتری با نام تجاری شما است.

جذب ترافیک واجد شرایط
مانند مثال قبل، بسیاری دیگر از کاربران برای رفع شک و تردید خود یا یافتن راه حل برای مشکلات خود به سمت محتوای شما خواهند آمد. 

با ایجاد محتوای ارزشمند و بهینه شده برای موتورهای جستجو،وب سایت شما می تواند در زمان مناسب،منجر به جذب ورودی های ارگانیک مورد نظر شما بشود .

به این ترتیب ، هرچه بازدید بیشتری داشته باشید،افراد بیشتری شما را می شناسند و احتمال بیشتر شدن فروش شما بیشتر است،که این امر ما را به مزیت بعدی سوق می دهد.

فرصت های فروش ایجاد کنید
تصور کنید،اگرچه کاربر ماشین لباسشویی خود را تعمیر کرد،اما قطعاً باید آن را تعویض کند زیرا هنوز هم اشکالات دیگری دارد. 

از آنجایی که کاربر از قبل مارک شما را می شناسد،به لطف اینکه در مقاله های شما راه حل سوالات خود را پیدا کرده است،مطمئناً از قبل به تجارت شما اعتماد خواهد کرد و به عنوان اولین گزینه برای خرید ماشین لباسشویی بعدی شما فکر خواهد کرد.

4- برند را به عنوان مرجعی در بازار قرار می دهد
در ادامه مثال ما ، در ذهن کاربر و از نظر بسیاری دیگر از کاربران مانند او شرکت شما ذهن آنها را اشغال خواهد کرد،یعنی اولین مارکی است که به ذهنشات خطور می کند وقتی به ماشین لباسشویی فکر می کنند.

سئو به شما امکان می دهد با تسهیل نمایه سازی صحیح و بهبود موقعیت ارگانیک مطالب خود به این موضوع دست پیدا کنید.

بنابراین،هر زمان که هر شخص دیگری به دنبال اطلاعاتی در مورد ماشین لباسشویی می رود،اولین وب سایت شما یا حداقل نتیجه مورد نظر شما ظاهر می شود.

اخیراً،گوگل مطالب منتشر شده توسط نویسندگانی را که دارای اقتدار فنی و اعتبار قابل قبولی در موضوعات مربوطه هستند مورد پسند قرار داده است.

اگرچه اجرای یک استراتژی سئو به زمان و کار زیادی نیاز دارد،اما در دراز مدت نتایج مداوم و پایداری را ایجاد می کند.

 بازده بهتر از سرمایه گذاری
سئو به سرمایه گذاری بسیار کمتری نسبت به سایر استراتژی ها مانند SEM یا تبلیغات سنتی نیاز دارد.

سرمایه گذاری مورد نیاز سئو به معنای پرداخت برخی از ابزارها مانند ابزارهایی است که  حقوق متخصص سئو یا سازنده محتوا و پرداخت دامنه و میزبانی وب را شامل میشود.

با این حال،بازده بیش از چندین برابر سرمایه گذاری است و بهترین کار این است که کاری که یک بار انجام شده است همچنان در میان مدت و بلند مدت بازده دارد.

ما در حال حاضر گام به گام مهمترین مفاهیم مربوط به سئو را برای شما توضیح خواهیم داد و راهکارهایی را برای دستیابی به رتبه های برتر گوگل به شما آموزش می دهیم.

و همه چیز از زمانی شروع می شود که کاربر جستجو می کند.

چند نوع جستجو وجود دارد؟
روانشناسی جستجو حول کاربر می چرخد:نیازهای او،نحوه جستجوی پاسخ،نتیجه ای که هنگام جستجوی چیزی انتظار دارند و غیره.

شرکت هایی که در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری می کنند باید به همه این سوالات و نیازها پاسخ عینی دهند.

یکی از اولین قدم ها برای درک جستجوی کاربر،دانستن قصد پیمایش وی است که برای جذب مخاطب مناسب به سایت شما ضروری است.

بنابراین ما قصد داریم برای شما توضیح دهیم که چه چیزی کاربر را به سمت گوگل می برد. سه نوع جستجو وجود دارد:

1. جستجوی میانبر
این نوع جستجو که به عنوان جستجوی میانبر نیز شناخته می شود زمانی اتفاق می افتد که کاربر از قبل بداند از کدام سایت می خواهد بازدید کند،اما ممکن است آدرس اینترنتی کامل را به خاطر نیاورد یا برای تایپ کردن تنبل باشد

به عنوان مثال،اگر کاربر برای یافتن محتوای ما به دنبال هندزفری بیسیم در دی جی کالا باشد ،هدف جستجوی وی مشخص است و بنابراین،احتمال اینکه این کاربر مقصد نهایی خود را در وب تغییر دهد،کم است.این فرد از قبل می داند که به دنبال چه چیزی است.

2. جستجوی اطلاعاتی
در جستجوی اطلاعاتی کاربر به دنبال اطلاعات است،یا از طریق اخبار،راه اندازی محصولات یا مقالات توضیحی.

بر خلاف جستجوی میانبر، کاربر دقیقاً نمی داند به کدام سایت خواهد رفت تا محتوای مورد نظر خود را پیدا کند،زیرا شناسایی دقیق جستجوی وی امکان پذیر نیست.

در یک استراتژی بازاریابی ورودی،این دید ارگانیک برای جذب کاربران به صفحات یک کسب و کار و شروع سفر خود برای مشتری شدن ضروری است.

از آنجا که آنها دقیقاً نمی دانند از کدام سایت می خواهند بازدید کنند،کاربر تمایل دارد با استفاده از نتایج ارگانیک راه حلی برای شک یا نیاز خود پیدا کند و در آن لحظه است که موقعیت وب مناسب وبلاگ یا سایت یک مزیت برای کسب و کار است.

3. جستجوی معاملاتی
در این نوع جستجو،کاربر می خواهد معامله ای را انجام دهد،مانند خرید مستقیم محصول یا یافتن فروشگاه.این جستجو خصوصاً برای تجارت الکترونیکی بسیار ارزشمند است.

اکنون که 3 نوع جستجو را فهمیدید ، در مبحث بعدی نحوه کار بزرگترین موتور جستجوگر جهان ، گوگل، را توضیح خواهیم داد.

4. جستجوی محلی
جستجوهای محلی عبارتند از جستجوهایی با مولفه جغرافیایی در یک منطقه خاص،به عنوان مثال،هنگامی که کاربر رستوران ها،سینماها،مغازه ها،هتل ها،مدارس،دفاتر و سایر انواع موسسات با مکان فیزیکی را جستجو می کند.


سایر انواع جستجو
همچنین انواع دیگری از جستجوها وجود دارد که کاربران می توانند انجام دهند ، مانند:

اخبار
آهنگ ها
جستجوهای دانشگاهی
اطلاعات خاص (آب و هوا ، تاریخ و غیره)
تصاویر
فیلم ها
بخاطر داشته باشید که برای هر نوع جستجو،گوگل به طور فزاینده ای تلاش کرده است تا نتایج خاصی را ارائه دهد.

به عنوان مثال ، در جستجوی محصولات،Google نتایج خرید را نشان می دهد یا هنگام جستجوی یک موسیقی،کلیپی را در YouTube و یا متن شعر موسیقی را نشان می دهد.

هدف بهبود تجربه جستجو با پاسخهای جدید و دقیق تر برای کاربران است .

تاریخچه مختصر سئو و چگونگی تکامل الگوریتم گوگل
از آنجا که مردم فهمیدند که بهترین راه برای رساندن محتوای خود به کاربران اینترنت از طریق موتورهای جستجو است،یک سری تکنیک ها را برای تسخیر مقام های اول خود ابداع کردند.

با این حال ، در دهه 90 محتواهای زیادی وجود داشت که بیشتر از تجربه کاربر به موقعیت یابی اهمیت می دادند.به همین دلیل گوگل شروع به به روزرسانی مداوم الگوریتم خود برای ارائه مرتبط ترین نتایج در هر جستجو می کند.

در مرحله بعدی ، نگاهی خواهیم داشت به به روزرسانی های اصلی الگوریتم.

الگوریتم پاندای گوگل
در سال 2011 اولین به روزرسانی بزرگ الگوریتم از راه رسید.الگوریتم پاندای گوگل شروع به تجزیه و تحلیل و ارزیابی وب سایت ها بر اساس کیفیت محتوای آنها،بررسی جنبه هایی مانند دستور زبان و مطالب تکراری و محتوای اصلی و ارزشمند کرد.

الگوریتم پنگوئن گوگل
یک سال بعد،در آوریل 2012، الگوریتم پنگوئن گوگل برای نظارت بر سلامت ایجاد لینک های وب سایت راه اندازی شد .

اصولاً الگوریپنگوئن گوگل بررسی می کند که پیوندهای خارجی که به صفحات ارسال می شوند طبیعی و با کیفیت هستند یا خیر.

الگوریتم مرغ مگس خوار
در سال 2013 گوگل با الگوریتم مرغ مگس خوار،طبقه بندی محتوا را بر اساس عوامل معنایی و علاقه کاربران آغاز کرد.

با مرغ مگس خوار است که گوگل زبان طبیعی را می فهمد،روش تفسیر محتوا را به انواع کلمات کلیدی یا کلمات کلیدی مرتبط گسترش می دهد.

الگوریتم کبوتر گوگل
در سال 2014،با این الگوریتم،موتور جستجو شروع به سازماندهی نتایج جستجو با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربران کرد.از اینجاست که سئو محلی شروع به برجسته شدن می کند.

Google Mobilegeddon
در سال 2015 استفاده از دستگاه های تلفن همراه رونق می گیرد و گوگل با Google Mobilegeddon خود را با آن سازگار می کند. با استفاده از این به روزرسانی گوگل به سایتهایی که برای تلفن همراه مناسب هستند پاداش می دهد و به آنهایی که طراحی پاسخگو دارند و سرعت بارگیری خود را برای کاربران موبایل بهینه می کنند امتیاز میدهد.

Google RankBrain
یکی از اساسی ترین تغییرات الگوریتم در Google RankBrain در سال 2015 رخ داده است.با این به روزرسانی گوگل با توجه به هدف جستجو بیشترین محتوای مربوطه را به کاربر تحویل می دهد.

 

ادامه در پست بعد

  • ۰۰/۰۲/۲۲
  • mtz rashidi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی